Dzień: 5 listopada 2019

Czemu powinieneś spożywać kaszę gryczaną?

Kasza gryczana to produkt znany i ceniony już od wieków, wiele osób nadal jednak nie może się przekonać do jej charakterystycznego smaku

Kasza gryczana to produkt znany i ceniony już od wieków, wiele osób nadal jednak nie może się przekonać do jej charakterystycznego smaku. Mimo tego warto jest się z nią polubić, szczególnie, że posiada wiele odmian, które mogą przypaść nam do gustu. Przede wszystkim wiele dobrego można powiedzieć o jej wpływie na ludzki organizm. Dowiedz się wszystkiego, co możesz zyskać poprzez włączenie jej do jadłospisu, a z pewnością niedługo wybierzesz ją spośród innych produktów.

Wyróżniająca się spośród szeregu innych kasz

Na rynku dostępna jest niezliczona ilość kasz, a każda z nich ma pewne właściwości i może być świetnym dodatkiem do zdrowego obiadu. Co zatem powinno skłaniać nas, aby wybrać akurat kaszę gryczaną? Jest to przede wszystkim o wiele wyższa zawartość białka w porównaniu z pszenicą, owsem czy jęczmieniem. Dla wielu osób ważną informacją będzie również fakt, że jest to kasza bezglutenowa. Skupiając się jednak przede wszystkim na białku, kasza gryczana dostarcza na tyle dużo tego składnika, że warto sięgać po nią, zwłaszcza na diecie wegańskiej. Podawać można ją również alergikom i osobom, które borykają się z problemami trawiennymi, ponieważ jest bogatym źródłem błonnika. Kasza gryczana regularnie spożywana działa cuda – poprawia odporność, sprawia, że utrzymane jest zdrowie paznokci, zębów i układu kostnego, zapobiega występowaniu anemii.

Moc składników odżywczych


Kasza gryczana dostarcza witamin z grupy B – B1, B2, B3, B6 i B12, a także witaminę K i E. Zawiera kwas foliowy i kwasy omega-3 i omega-6. Sprawia to, że sprzyja ona odchudzaniu, poprawia samopoczucie poprzez dostarczanie energii, wspomaga również układ nerwowy. Znaleźć można w niej cynk, jod, fosfor, potas, sód, żelazo, wapń, a także szczególnie wysokie ilości magnezu oraz manganu. Wszystkie z wymienionych pierwiastków są człowiekowi niezbędne do prawidłowego funkcjonowania. Jakby jeszcze nie było mało, ten rodzaj kaszy należy do produktów posiadających flawonoidy. Dzięki nim organizm jest mniej narażony na negatywne działanie wynikające z obecności wolnych rodników, które przede wszystkim przyspieszają procesy starzeniowe. Flawonoidy pomagają również zachować odpowiedni poziom cholesterolu we krwi i wpływają na lepszą pracę serca.

Kasza gryczana jest zdecydowanie godnym uwagi produktem. Można przemycić ją w wielu przepisach i na stałe wprowadzić do codziennej diety. Mogą spożywać ją osoby o wrażliwych żołądkach, a także dzieci. Ze względu na wiele właściwości prozdrowotnych jest to odpowiedni pokarm dla całej rodziny – wartościowy, a przy tym lekkostrawny. Przetestuj wszystkie rodzaje kaszy gryczanej i wybierz swoją ulubioną.

Food obraz autorstwa azerbaijan_stockers - www.freepik.com